Horný featrebox

pondelok 30. septembra 2013

Každý deň prekonaj svoj strach

Ahojte!

Všetci čo ma poznáte viete, že som brutálny extrovert. Všade je ma plno. Kdekoľvek prídem každý o mne vie. Nerobí mi problém prihovoriť sa nikomu (aj úplne cudziemu) a začať rozhovor. Dovolím si tvrdiť, že väčšinou im je to dokonca príjemné a často sa nakoniec skamarátime.  Bez problémov vystúpim pred davom a ešte ma to aj poteší. Niečo moderovať alebo riadiť je pre mňa viac radosťou ako starosťou. Má to ale jeden háčik...

Môj strach

zdroj: www.wired.com

Bojím sa telefonátov a celkovo jednostrannej komunikácie. Je mi nepríjemné keď ma nakrúcajú kamerou a je to len jedna na jedna. Alebo keď sa nakrúcam sám. Prípadne niekomu volám. Mám pocit, že potrebujem vidieť reakciu druhej strany alebo publika.

Je to zvláštne. Lebo, dovolím si povedať, že mám celkom slušné vyjadrovacie schopnosti a aj pár tréningov, na tému ako volať, za sebou. Proste je to pre mňa neprirodzené. 

 

Ako to prekonať?

Jednoducho. Tak ako každý iný strach. Bojíte sa verejne vystupovať? Verejne vystupujte! Bojíte sa vody? Naučte sa plávať! Bojím sa volať? Čo asi tak budem robiť? ÁNO! Budem volať!

Dnes som mal ideálnu príležitosť. S OZ YOUNG FOLKS žiadame o grant. Potrebovali sme presvedčiť aspoň jedného s koučov aby nám garantoval program. Ivo bol v škole a nemohol volať. Tak to ostalo na mne. Ani jedného z nich som nepoznal a mal som docela bobky. Dostal som len tri mená a tri čísla. Vytočil som prvé. Zvoní, a...

Ako to dopadlo?

...stále zvoní. Po troch zazvoneniach bontón kážde aby ste položili. Počkal som ďalšie tri (predsa len sa jedná o pekné peniaze). Nezdvihla. Poslal som sms v ktorej som sa predstavil a povedal o čo ide. Poprosil som slečnu nech sa ozve keď bude dostupná. (dosť dvojzmyselná veta :D )

No Ivo mi nedal pokoj. Tlačil na mňa nech zavolám ďalšej. Nemáme čas. OK, volám. Zdvihla. Ukľudnil som sa. Predstavil seba aj projekt a...

Vzala to. Dohodli sme sa. Ďalšia komunikácia prebehla cez Skype. A bolo to. Nič zvláštne, proste to treba risknúť a urobiť. Pri volaní, ako v podstate pri všetkom, nemáte čo stratiť. Šance sú vždy 50%, buď povedia áno alebo nie.

Aký je váš strach? Prekonávate ho denne?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára