Horný featrebox

štvrtok 22. novembra 2012

Prečo je najlepšie začať podnikať na univerzite?

zdroj: /www.econ.umb.sk/sr/
Počas štúdia na vysokej škole som sa podieľal na množstve mimoškolských aktivít. Pomáhal som s organizovaním rôznych podujatí a činností pre študákov. Môj otec sa ma vždy pýtal: „Čo z toho máš? Prečo to robíš zadarmo?“ Vždy som mu odpovedal niečo v štýle: „Skúsenosti!“ Aby som pravdu povedal ušetril som aj kopu peňazí, ktoré som do aktivít nemusel vkladať ja. Teraz len „ľutujem“ že som nezačal makať na tejto mojej biznis myšlienke už na VŠ. Prečo? Odpoveď som našiel v článku Jeremy Hitchcock-a. Doplnil som ho o pár vlastných skúseností. 


Máte kopec voľného času 

Nikdy v živote nebudete mať viacej voľného času a menej tlaku ako na výške. Možno sa vám počas skúškového zdá aké je to hrozné, ale čo zvyšok roka? Čím budete starší tým budete mať viacej povinností. Teraz sa staráte len o seba a občas o pár predmetov. Mnohí vo voľnom čase chlastajú alebo sa hrajú na počítači. Na druhej strane existujú aj takí, ktorí makajú na svojich projektíkoch. Z niektorých sa môžu časom vyvinúť vlastné podnikania. Prinajhoršom vás to odlíši od iných keď získate titul. 


Máte kopec mentorov 

Okrem kopy voľného času máte prístup aj k obrovskému množstvu iných zdrojov. Vysoké školy ponúkajú množstvo počítačov a inej výpočtovej techniky, miesta na stretávanie sa, nekonečné množstvá kníh a odborných časopisov. Napriek tomu najdôležitejším voľne dostupným zdrojom na VŠ sú ľudské zdroje. Univerzity sú plné inteligentných ľudí. Môžete osloviť ktoréhokoľvek profesora, pedagóga, spolužiaka, alebo alumníka. Skoro všetci vám ochotne poradia. Nekonečne veľa krát sa mi stalo, že som si myslel, že niečo bude pecka. Nakoniec po tom ani pes neštekol J a Majo mi to vravel už dopredu. 



Univerzita zamestnáva expertov v rôznych oblastiach. Konzultujte s nimi svoje nápady. Zvážte ich pripomienky a vyťažte z nich maximum. Čo je na tom najlepšie? Aj keď neuspejete v biznise, tak o vás aspoň vedia a to vám pomôže zlepšiť si známky. Je lepšie byť niekto, ako len meno na zozname. 


Máte prístup k potenciálnym zákazníkom 

Takmer každý vysokoškolák je lenivé hovno. Lenivosť však nie je vždy na škodu. Občas vás motivuje vymyslieť niečo čo vám uľahčí život. Keď to uľahčí život vám je vysoká pravdepodobnosť, že to uľahčí život aj ďalším tisícom študentov 



Tieto tisíce predstavujú skvelú testovaciu skupinu vášho produktu. Ak to nevydá nezúfajte. Stovky problémov znamenajú tisíce možných riešení a podnikaní. 

Ja vám budem držať palce

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára